Eerste verslag vanuit Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Johanna - WaarBenJij.nu Eerste verslag vanuit Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Johanna - WaarBenJij.nu

Eerste verslag vanuit Thailand

Blijf op de hoogte en volg Johanna

04 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Nou eindelijk mn eerste reisverslag. Jullie zaten er vast al op te wachten ;P

Mn twee angsten zijn tot nu toe nog niet uitgekomen; geen mensen ontmoeten en ongedierte.
In het vliegtuig raakte ik gelijk al aan de praat met de man die naast me zat. Hij bleek voor echte zaken naar Bangkok te gaan. Na verder door te kletsen bleek deze man een gesprek bij Oad Reizen te hebben, dus het was weer lekker ons kent ons ;) Mn eerste kennismaking opgedaan.
De vlucht verliep prima. Ik heb een dikke 5 uur geslapen mede dankzij mijn tante. Ik ben een paar keer wakker geweest maar verder heerlijk doorgeslapen. Toen ik wakker werd heb ik een paar keer mn buurman gemist, maar ik dacht die red zich vast wel. Toen we het vliegtuig uitliepen vertelde hij mij dat hij altijf op het toilet sliep (!!!) Ik visualiseerde het gelijk en moest even vragen hoe hij dat dan in vredesnaam deed ?! Blijft raar volk die Hollanders. Na samen richting de uitgang te zijn gelopen begon dan echt het avontuur. Want... ik had geen doorvlucht en waar moest ik mn backpack ophalen en waar vertrok vervolgens de vlucht?! Gelukkig ontmoette ik een Hollander die met regelmaat in Thailand kwam (geen zakenreiziger) en me de weg wees. Ik kon al vrij snel boarden voor mn volgende vlucht. Bangkok Airways. Een prima vlucht en toestel en voor een uur vliegen zelf nog een volledige maaltijd. Kan Transavia nog iets van leren.

Bij aankomst in Chiang Mai heb ik een taxi gepakt voor 2,50. Het was zo'n kleine 20 minuten rijden. Bij aankomst in Julies Guesthouse kreeg ik te horen dat zij niets meer beschikbaar hadden. Ik baalde enorm, want hier wilde ik graag verblijven. Ik eindigde uitiendelijk bij Same Same. Een oke kamer. Je bent dan ook blij dat je een kamer hebt. In heel vietnam kregen we overal een handdoek en gelijk bij mn eerste hotel moest ik mm enige handdoek gebruiken... jammer.

Ik ben gelijk terug gegaan naar Julies om daar nog wat te gaan drinken. Toen kwam er toch wel een hoog drempeltje opzetten. Iedereen zat al gezellig aan het bier en dan kom jij zo'n guesthouse binnenlopen. Ik heb uiteindelij maar wat drinken besteld en ben maar gewoon op iemand afgelopen en gevraagd of ik erbij mocht komen zitten. Nu zullen jullie denken piece of cake... maar dat valt best tegen. Gelukkig was zij erg open en vriendelijk. Nadat ik een gesperek was aangeknoopt kwam ik er al vrij snel achter dat het een Hollander was, Pien uit Utrecht. Al vrijs nel zaten we bij andere backpackers aan tafel. Geweldig!! 2 Hollanders, een Deen, iemand van Hawaii, 2 van Canada en een Pool. Ik vond dit tovh wel heel uniek.

De volgende dag had Pien het plan om door Chiang Mai te gaan fietsen en vroeg om mee te gaan. Zo gezegd zo gedaan. We hebben wat rondgereden en hebben en aantal tempels bezocht. Tussendoor heerlijk gegeten bij een lokaal marktje en vervolgens door gereden naar de gevangenis waar we zijn gemasseerd door gedetineerden. Dit is een nieuw project. Super leuk en wederom een koopje. Savonds zijn we naar de Saterday Night Market geweest. Wat een markt!! De gekste dingen worden er verkocht. Ook hier weer een heerlijke fruit juice gekocht en een heerlijke loempia. Vers van de plaat en in een plasticzakje.

Ik zit erg in de relaxfase en heb niet veel zin om iets actiefs te doen. Pien ging de hele dag de hort op en ik heb er voor gekozen om vanmorgen een tempel te bezoeken en vanmiddag me lekker te masseren.

08.00 stond ik klaar, mooi op tijd!! De tempel bezochten we met een Koreaans gezin, een stel uit Engeland, een stel uit een Spanje, een Australier en een Jappanner. Weer mooi gemixt.
Vordat we naar de tempel gingen bezochten we een bergstam. Niets oorspronkelijks meer aan, maar toch leuk om even door heen te lopen.
Helaas heb ik op de markt iets verkeerd gegeten. Soort van poffertjes maar dan van Kokosmelk. Smaakte me prima. Tot ik later behoorlijke krampen kreeg. Gelukkig niet misselijk en geen neiging om over te geven.
Even volhouden tijdens de terugreis, want over een paar uur kon ik me heerlijk laten masseren. Een sauna, bodyscrub en oliemassage voor nog geen 15,-. Het kost ook allemaal niets.
Van de massage heb ik weinig meegekregen omdat ik steeds in slaap viel. Iedere keer als ze weer op me ging staan schrok ik weer wakker. Opeens merkte ik dat ik erg misselijk werd.....wat rook ik toch... KOKOSMELK!! Waar ik zo beroerd van was, werd nu volledig over me heen gesmeerd. Ik wist niet heo ik het had. Ik ben na de massage gelijk doorgegeaan om me te douchen!!! Na 2 nachten had ik ook eindelijk de warme knop van de douche gevonden...

Ik vermaak me prima!! De momenten die ik alleen ben vind ik heerlijk.
Ik ga zo weer even naar Pien, avondmarkt, en morgen gaan we samen een kookcursus doen buiten de stad. Ik moet ook nog even brainstormen want ik ga of maandagavond of dinsdag naar de grens met Laos. Ook en beetje afhankelijk of ik die Gibbon Experience nu wel/niet ga doen. LUXE PROBLEMEN!!

Volgens mij is het weer een houtje-touwtje tekst, maar ik moet helaas offline.... Spreek jullie snel.

X

  • 04 November 2012 - 15:13

    Lieneke:

    Hallo Johanna!!

    Fijn om al wat van je belevenissen te horen!! Goed om te horen dat je leuke mensen ontmoet. En allemaal verschillende nationaliteiten... Stoer hoor dat je er dan toch op afstapt!!
    Goed om te horen dat je in het vliegtuig lekker hebt geslapen......
    Ik hoop dat je geniet van alles wat je beleeft, behalve die kokosmelk dan!
    Bijzonder om je zo op afstand toch te kunnen volgen! Kijk uit naar het volgende verslag!
    Laiverd, dikke knuffel en stevige omhelzing!!
    XXX, Lieneke

  • 04 November 2012 - 16:24

    Aliena:

    Hey Johanna!!

    Leuk hoor je verhalen zo te lezend en super dat je het zo naar je zin hebt!! Dikke x van ons uit het koude kikkerlandje !

    Xxxxxx Aliena rich en Danny natuurlijk!!

  • 04 November 2012 - 16:47

    Pa En Moe:

    Lieve Johanna
    Fijn dat je zo naar de zin hebt en dat je al verschillende mensen hebt ontmoet.
    Wat een mooie foto is dat in die kleren.
    Hopelijk knap je snel weer wat op zodat dat je reis kan vervolgen
    We kijken alweer uit naar het volgende verslag
    Morgen weer een hele fijne dag toegewenst en geniet ervan

    Liefs Nemo, Pa en Ma. Ps ze heeft haar plekje alweer gevonden xxxx

  • 04 November 2012 - 18:07

    Petra:

    Hey Laiverd,

    Want een mooie verhalen idd. Hele geruststelling dat je het zo naar je zin hebt!
    Ben benieuwd naar de rest..

    Dikke kus Petra

  • 04 November 2012 - 18:49

    Tineke:

    Hallo lieverd! Fijn om te lezen dat het goed met je gaat! Wat fijn hè zo'n "zuster Lieneke"! Kom je toch uitgerust aan lijkt me! Volgens mij zitten overal ter wereld Nederlanders, jij komt ze gelukkig ook tegen! Een heerlijk verslag om te lezen, en een hoog " houtje/touwtje gehalte...Mwah valt mee hoor....ik snap het in ieder geval! Lieverd ik hoop dat die kokosberoerderigheid snel verdwijnt . Geniet ervan lieverd! Dikke kus en knuffel!!!! Liefs Tineke.

  • 04 November 2012 - 20:12

    Agnes:

    Hey!

    Wauw! Super om te lezen dat je daar al mensen hebt ontmoet en het leuk hebt daar! Geniet van alles daar!

    X Agnes, Jeroen en Thijmen

  • 04 November 2012 - 20:37

    Margriet:

    Kljnkt goed tot nu toe, op het kokos gedeelte na dan :-). misschien toch flight of the gibbon in chiang mai doen? Waarschijnlijk minder spectaculair dan die in laos maar ook stuk goedkoper denk ik. Heel veel plezier, ben nu al benieuwd naar je volgende verslag.
    Veel plezier.
    Groetjes margriet

  • 04 November 2012 - 21:27

    Daniel En Margriet:

    Ha die Johanna,

    Kun je even aangeven waar je over een dag of 2 zit want dan komen wij ook aangevlogen, aangezien wij hier namelijk aldoor in de regen zitten.
    Geniet er maar mooi van en we wachten op je volgende leuke mail.
    ps mooi mapje trouwens!!

    groet,
    Daniel en Margriet

  • 05 November 2012 - 09:14

    Marjolijn:

    He Jotje,

    Zo te lezen lijkt het net of je het al jaren doet....hahaha
    En we worden niet jarloers ofzo hoor van al die massages...

    Super om te lezen zo ben je toch een beetje bij ons, geniet ervan!

    Groetjes,
    Marjolijn

  • 05 November 2012 - 09:14

    Marjolijn:

    He Jotje,

    Zo te lezen lijkt het net of je het al jaren doet....hahaha
    En we worden niet jarloers ofzo hoor van al die massages...

    Super om te lezen zo ben je toch een beetje bij ons, geniet ervan!

    Groetjes,
    Marjolijn

  • 05 November 2012 - 10:19

    Jenne:

    Leuk verhaaltje hoor. Nog veel plezier.

    groet,

    Jenne

  • 05 November 2012 - 17:21

    Corina:

    Beste johanna,

    Wat fijn om te lezen dat je het naar je zin heb veel plezier verder! Ben erg benieuwd of je uiteindelijk besluit om de Gibbon Experience wel/niet te gaan doen.

    Groetjes Corina

  • 06 November 2012 - 04:42

    Susan En Robbert:

    Hi Girly,
    Super verhalen en owh owh owh, wat schrijf je het ontzettend leuk! Super gaaf om je verhalen zo te lezen en worden toch best een beetje jaloers op je vanuit de Caribbean :-)
    Ook goed van je dat je de 'hoge drempel' bent overgegaan. Super trots op je

    Die massages zijn super goedkoop daar zeg, bij ons zijn ze verdrievoudigd.. :-(
    Geniet er nog lekker van en we zien graag uit naar je volgende reisverslag.

    Dikke kus van ons Rob en Suus

  • 06 November 2012 - 11:06

    Jessica En Marian:

    Lekker hoor.... wij willen ook!!!!!!!! ;-))

  • 06 November 2012 - 16:43

    Dina En Rest Van Putjes:

    he Johanna,

    Leuk hoor om je verhalen een beetje te volgen. Vlg mij geniet je met volle teugen. Wat een lef heb je toch om hier alleen op af te stappen.(erg cliche natuurlijk want welke keus heb je anders zul je zeggen of denken ) Maar ik zou dan thuis blijven haha. Heb er bewondering voor.
    En je moeder wordt al een wereldvrouw......skypen enzo.......help hoe moet dat nou weer.Nou zij weet het inmiddels.We hebben er om gelachen hoor. Toch fijn om zo contact te hebben met elkaar.
    Geniet ervan en ik zal je een beetje blijven volgen.
    Liefs en groetjes van ons allemaal
    Dina

  • 06 November 2012 - 16:57

    Marleen:

    Echt geweldig (en zoooo knap en stoer) wat je allemaal doet en beleeft. En dan is dit pas het begin!! Geniet er verder nog maar goed van. Het is je gegund! :)
    XXX

  • 07 November 2012 - 18:46

    Trijntje:

    Hoi Johanna,

    Fijn om je verhaal te lezen, en wat vind ik het knap dat je dit grote avontuur alleen aan durft.
    Zou het je niet na doen en je kunt zeker trots op jezelf zijn!
    Prachtige foto's en via Janine haar faceboek komen er zo nu en dan ook nog wat foto's voorbij.
    Hoorde dat de temperatuur daar heerlijk is, zou er jaloers op worden. hier alleen maar nat!!
    Wij blijven je zeker volgen en kijken al uit naar je volgende verhaal.
    Heel veel plezier en lekker blijven genieten.

    Groeten en heel veel liefs Trijntje en fam.

  • 07 November 2012 - 19:37

    Jolanda:

    Hey lieve nicht!!

    Wauw wauw wauw!!
    Super leuk om te lezen, wat je gedaan hebt, gaat doen en alle foto's!
    Volgens mij heb je het naar je zin!
    Ik vind het super stoer dat je dit avontuur in je uppie aandurft! Ik ben trots op je, en stiekem ook wel een beetje jaloers.

    Ben heel nieuwsgierig naar alle andere foto's en verhalen.
    Geniet ervan!

    Dikke kus van mij & Herman

  • 08 November 2012 - 15:23

    Harry:

    Johanna,

    Jouw verslag deed me verschillende keren glimlachen. Eigenlijk had ik niet anders verwacht!
    Wedden dat je straks thuis komt en je spreekt engels met een pools of deens accent; echter
    als ik het zo lees is een australische tongval ook mogelijk!!

    We vinden het hier prachtig dat je zo geniet en wachten al weer op een vervolg-verslag.
    Maar..... blijf voorzichtig!!!!

    Hier verder niets nieuws onder de zon. In elk geval voor jou geen nieuws om over na te
    denken tijdens je vakantie.

    Tot snel horens en ziens.

    Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johanna

Actief sinds 27 Juli 2012
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 11848

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

De reis van mijn bucketlist

Landen bezocht: