Grenspassage Thailand- Laos - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Johanna - WaarBenJij.nu Grenspassage Thailand- Laos - Reisverslag uit Ban Houayxai-Noy, Laos van Johanna - WaarBenJij.nu

Grenspassage Thailand- Laos

Blijf op de hoogte en volg Johanna

06 November 2012 | Laos, Ban Houayxai-Noy

Na mijn eerste verhaal heb ik nog een zwarte nacht gehad. Overgeven en etc. Omdat ik ook bijna niet meer op me benen kon staan lag ik om 8 uur al plat. De volgende dag Zou ik een kookcursus doen. gelukkig werd ik ' ochtends aardig fit wakker! rustig een ontbijtje en eigenlijk de rust van de dag niets het handje. Nu achteraf was t denk ik gewoon ff acclimatiseren. De kookcursus was super. In een groepje van 10 gingen we eerst naar de lokale markt om onze boodschappen te halen en daana gingen we naar een boederij buiten de stad. We hebben meerdere gerechten gemaakt. Na een. super leuke tijd in Chiang Mai weed het tijd om door te reizen. Op naar Laos! Ik heb een tour geboekt van drie dagen incl: naar de grens, de grensovergang en twee dagen slowboot incl waren.
Ik werd s ochtends vroeg opgepikt in een minivan en had al gelijk leuk contact met een paar mensen! Iedereen ging met de slowboot naar Luang Prabang. De vraag was alleen nog even met welke boot we zouden gaan. Houten bankjes, busstoelen of een wat luxere boot. Ik had werkelijk geen benul wat ik had geboekt en ging maar van t ergste uit. Onderweg naar de grens hebben we nog een prachtige tempel bezocht; de witte tempel! De tempel was helemaal wit en heel modern.
De binnenkant was beschilderd met alle situaties die zich de afgelopen 20 jaar hebben afgespeeld in de wereld. Aanslag in New York, dood Michael Jackson etc. Boven de Twin Towers hing een duivel met in het ene oog Bush en in et andere oog Al Quuida! Heel apart!!
Tijdens mijn bezoek waren er ook twee monniken. Die moesten erg wennen aan deze moderne tempel. Dat was af te lezen aan hum gezicht.
Na het bezoek vervolgende we onze rit richting de Thaise grens.
Daar aangekomen werden de kamers verdeeld. Ik besloot met een Franse de kamer te delen. Savonds Kregen we een maaltijd aangeboden! Erg goed! Helaas werd deze wel opgediend op de Hollandse tijd....18:0uur.

We hebben onze tijd doorgebracht met een biertje en te sterke verhalen. Het eindigde met de ping ping shows in Bangkok.

Inde vroege ochtend de tas gepakt en met een klein bootje de grens over naar Laos! Bij aankomst in Laos moesten we een visum halen. Lang in de rij staan, formulieren invullen, paspoort afgeven, wachten op je paspoort en vervolgens je paspoort ophalen en geld betalen! Ach met zoveel inwoners is het ook niet erg om een beetje arbeid te creëren. In Holland zouden we dit in een handeling doen! Laos heeft heerlijke bakkerijen! Dit doordat het een Franse kolonie is geweest. Aangezien we nog even moesten wachten zijn we dan ook maar de bakkerij in gedoken met een heerlijke Franse banquette en een cappuccino! Gelijk al een hele andere mentaliteit als als in Thailand!
Het vriendengroepje waar ik een volle week mee ben opgetrokken heb ik vanaf hier dan ook leren kennen. Misschien heb ik t al verteld maar de club was heel internationaal. Een Braziliaan, Franssprekende Belg, Zwitserse, Franse, Chileense en ik. Voertaal: Engels!
De slowboot was een rit van twee dagen over de rivier met 1 keer een overnachting! Zonnetje scheen, lekker briesje, prima vertoeven!! Oja, het waren de busstoelen, dus prima zitten! De eerste dag verliep aardig vlot. Ik heb de club leren yahtzee spelen. Een hoop lol samen! De overnachting was in Pak Beng. Plaats volledig ingespeeld op toeristen. We hadden voor een guesthouse gekozen die er van de voorkant aardig oké uitzag. Van binnen....?! Alle vrouwen samen op een gedeelde kamer. Ik ben een 'luxe' backpacker, kortom... 1 keer maar nooit weer. Savonds zijn we met de hele club en twee jongen van een klein eilandje bij IJsland wezen eten! Het restaurant was net open dus de eigenaar was dol blij met ons...omzet! Als dank kregen we nog een paar shotjes en gingen we opzoek naar de 'plaatselijke club'.
Een klein hokje, super leuk ingericht en alleen maar dronken Engelsen.
Hier hebben we ons tot een uurtje of 12 vermaakt. In Laos is de regel dat er maar tot 11:00uur drank geschonken mag worden. Een voordeel want dan kun je je reis goed uitslapen ;p de jongens bleken lepeltje lepeltje te moeten slapen en wij hadden een bed over, dus die hebben we stiekem maar met ons meegenomen!
Ik heb s avonds geen oog dicht gedaan. Bang voor welk insect er ook maar voorbij zou kruipen/vliegen...
De volgende ochtend op en door maar Luang Prabang! Een wat rustige dag maar leuk met elkaar gekletst. Bij aankomst samen opzoek naar een hostel. Uiteindelijk een super leuk ding gevonden midden in het centrum. Wederom met de Franse op de kamer. $4,- per nacht. Het kost ook weer niets. Savonds lekker het dorp verkent en een hapje gegeten. Na de borrel werden we na een club gebracht. Velen aan naar de bowling, maar wij wilden de voetjes van de vloer. We komen daar een club binnen... Zo gaaf!! Alleen maar Lao mensen, bijna geen toeristen en een vette beat! Het leek wel een housefeestje geweldig!! In Laos weten ze wel wat een goed feestje vieren is.

  • 18 November 2012 - 16:29

    Pa En Moe:

    Lieve Johanna
    Wat een belevenissen, geweldig dat je er zo van geniet!!!!
    Veel plezier xxx

  • 19 November 2012 - 20:47

    Susan :

    Ik leef helemaal met je mee met die vieze insecten enzo... ik heb echt diep respect voor je dat je dit allemaal durft.... Ik hoop dat de muscitos lief blijven daar ;)
    Geniet ervan.
    XX

  • 19 November 2012 - 20:47

    Susan :

    Ik leef helemaal met je mee met die vieze insecten enzo... ik heb echt diep respect voor je dat je dit allemaal durft.... Ik hoop dat de muscitos lief blijven daar ;)
    Geniet ervan.
    XX

  • 19 November 2012 - 20:47

    Susan :

    Ik leef helemaal met je mee met die vieze insecten enzo... ik heb echt diep respect voor je dat je dit allemaal durft.... Ik hoop dat de muscitos lief blijven daar ;)
    Geniet ervan.
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johanna

Actief sinds 27 Juli 2012
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 11843

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 30 November 2012

De reis van mijn bucketlist

Landen bezocht: